Alles over zwemles

Een initiatief van:

8 tips tegen verdrinking

Elke verdrinking is er één teveel. Volg onderstaande tips, dan maak je de kans op een verdrinking zo klein mogelijk.

1. Zwem waar dat mag én laat thuisblijvers weten waar je gaat zwemmen (www.zwemwater.nl).

2. Zwem (alleen) in buitenwater waar lifeguards (van de Reddingsbrigade) toezichthouden.

3. Houd vooral jonge kinderen constant in de gaten en laat ze niet alleen zwemmen of spelen in het water (zwem zelf ook nooit alleen). Blijf in het water op armlengte afstand van je (kleine) kind.

4. Waarschuw je kind voor de mogelijke gevaren, geef duidelijke instructies en maak afspraken. Kan je kind niet zwemmen? Ga dan tot de knieën van je kind in het water en niet verder.

5. Houd rekening met stroming, golven, diep en koud water. Vooral in het voorjaar is het buitenwater nog erg koud.

6. Gebruik bij wind richting water geen drijvende voorwerpen, zwemvest of zwembandjes.

7. Besluit om je kind al op jonge leeftijd te leren zwemmen.

8. Met Nationaal Zwemdiploma C voldoe je aan de Nationale Norm Zwemveiligheid. Blijf regelmatig zwemmen, zodat je het zwemmen niet verleert. Doe jaarlijks de Nationale ZwemChallenge om je zwemvaardigheden te testen.

Downloads

8 tips on minimising the risk of drowning (Engels)

8 tipps, um das Risico des Ertrinkens möglichtst zu verringern (Duits)

8 порад, як мінімізувати ризик утоплення (Oekraïens)

8 tips om de kans op een verdrinking zo klein mogelijk te maken (Nederlands)